Számos kulturális intézmény gyakorlatához csatlakozva úgy döntöttünk, hogy a jövőben egyes programok esetén a Várkert Bazár is alkalmazza a kulturális szektorban egyre jobban terjedő, keresletalapú dinamikus jegyár képzést, amely a vásárlóknak és a szervezőknek is előnyös lehet.
A módszer a kulturális programokra jegyet váltó közönség körében már nem számít újdonságnak, használatára pedig azért van szükség, hogy mindenki számára ideális árakat alakíthassunk ki, hiszen a gyorsan változó világunkban a jegyértékesítés dinamikája is sokszor kiszámíthatatlan, emiatt egy-egy előadás valós piaci értéke egyre nehezebben határozható meg.
A dinamikus, kereslet alapú árazás a fix jegyárakkal szemben olyan kifinomult árazási stratégia, amelyben az ár a kereslet és a kínálat viszonyának függvényében változik, így előfordulhat, hogy a jegyárak akár egy napon belül többször is változnak, vagyis ugyanazon előadásra többféle áron lehet jegyet váltani.
Az árképzés a dinamikusan árazott programok esetében a nézői igényekre és visszajelzésekre támaszkodik, hatékonyan alkalmazva a napjainkban elengedhetetlen adatvezérelt technológiai megoldásokat, vagyis a rendszer naponta többször, az adott produkcióhoz kapcsolódó keresleti és kínálati viszonyokat megvizsgálva számítja ki és vizsgálja felül az előadás jegyeinek optimális árát.
A megváltozott jegyvásárlói szokásokat alapul vevő, mesterséges intelligencia által támogatott jegyértékesítő rendszert t világszerte sikerrel alkalmazzák több iparágban, és az előadó-művészeti szektorban is. Bízunk benne, hogy a Várkert Bazár közönsége elégedett lesz a bevezetett újítással.
A dinamikus jegyárazással kapcsolatos további tudnivalók itt érhetők el.